söndag 22 december 2013

HBTQ-Hiphop

Fredrik heter jag och jag tänkte dela med mig av några av mina bästa HBTQ-hiphopare. Hiphopen framställs ofta som väldigt homofob, men det finns ju såklart flera artister och grupper som försöker bryta normer. Det kallas ofta "fagrap" eller "homohop", men jag tycker HBTQ-hiphop känns som en mer korrekt term. Lyssna och hör att flera av artisterna förtjänar mycket större framgång än vad de har!

HBTQ-Hiphop

A.
Mykki Blanco- Angggry Byrdz
Cakes Da Killa- I Run This Club
Zebra Katz feat. Reddd Foxxx- Ima Read
JbDubs- Pantywaister
AB Soto- Dirty Boyz
Angel Haze- Werkin´ Girls
Big Freedia- Booty-Whop
Katastrophe- Tonight
Deadlee- Good Soldier
Tori Fixx- Work It Out

B.
Deep Dickollective- We Out
DaLyrical- Emotional
God-Des & She- A Little To Different
Lady Sovereign- Love Me Or Hate Me
Cazwell- Watch My Mouth
Boody feat. Le1f- Sweet Tea(Cedaa remix)
Yo Majesty- Booty Klap
Soce the Elemental Wizard- Be Mine
Tori Fixx- Take Care Of U
Drew Mason feat. Last Offence- With a Motivated Mind

God Jul!/ Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar