söndag 4 maj 2014

Jag tycker att du är så väldigt lagom lång.


Våren 2014 och ingen av oss har skrivit, trots att vi skickar listor till varandra i smyg.
Jag tror att 2014 blir ett minst lika bra musikår som 2013.
Kom igen nu Tör, Fia och Anton.
Vi är lata!

Kristians dotter
A
1. Tage Danielsson – Du går an
2. CHVRCHES – The Mother We Share
3. Hurula – 22
4. Trubbel – Snestegsvalsen
5. Soulwax – Much Against Everyone's Advice
6. Annalisa Ericson/Herbert Steens Orkester – Saltaste bönan i stan
7. Best Coast – I Don't Know How
8. She & Him – I Could've Been Your Girl
9. Chad VanGaalen – Cut off My Hands
10. Noah And The Whale – 2 Atoms In A Molecule
B
1. The Bear Quartet – What's Your Virtune?
2. The Hidden Cameras – Bread for Brat
3. Masshysteri – Begrav Mig
4. Maja Gödicke – Ligga still
5. Traste Lindéns Kvintett – Tåget Går
6. Jacques Dutronc – L'Opportuniste
7. Peter Sarstedt – Where Do You Go to (My Lovely)
8. Bruce Springsteen – Pay Me My Money Down
9. Östen Warnerbring – Femton minuter från Eslöv
10. Mapei – Don't Wait

Som enda representant för singelhushållen bland skribenterna bjuder jag på förslag på bra raggningsrepliker:
Tro mig när jag säger att du kan gå an.
Du verkar normal.
Och även frisk och kry.

det finns inga pacifister i min släkt.
Och tar man mig på saken, så blir jag inte alls förbannad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar