måndag 9 juni 2014

Fram och tillbaka.

Under tiden som jag har gjort min slutpraktik har jag pendlat.
Fram och tillbaka.
Måndag till fredag.
En timme dit och en timme hem.
Spotify har varit min bästa vän under dessa stunder istället för att lyssna på medresenärer och dess i-landsproblem.
Jag har haft förmånen att försvinna in i min egna värld och titta på när landskapet susar förbi utanför fönstret.
Även förmånen att lyssna sig igenom nysläpp och hitta nya favoriter har varit angenäm.
Det är nåt speciellt med att få den stunden på morgonen innan allt drar igång på riktigt.

Självklart så har även musikvalet spelat stor roll på förseningar och trängsel.
Om ni själva nu ska pendla eller bara ut och åka långt så kanske detta dubbla blandband passar er smak att uppleva resan tillsammans med.
Det gjorde susen för mig i alla fall.

FRAM & TILLBAKA

A
1. Erik Hassle - Ready for you
2. Lykke Li - Gunshot
3. Hozier - Take me to church
4. Sam Smith - Stay with me
5. Nicki Minaj - Pills n' potions
6. Kyla La Grange - Cut your teeth
7. Raleigh Ritchie - Stay inside
8. SOHN - Tempest
9. Sylvan Esso - Coffee
10. Naomi Pilgrim - House of dreams

B
1. Jamie XX - Girl
2. POLIÇA - Raw exit
3. Little Dragon - Pretty girls
4. Say Lou Lou - Everything we touch
5. Röyksopp & Robyn - Monument
6. Jennie Abrahamson - The war
7. First Aid Kit - My silver lining
8. Albert - Thomas, WV
9. Mando Diao - Rooftop
10. Killers walk among us - Bonjour tristesse

C
1. Marlene - Bon voyage
2. Tomas Barfod feat. Nina K - Pulsing
3. Lune - Tonight
4. Zhala - Slippin around
5. Rebecca & Fiona - Candy love
6. La Roux - Let me down gently
7. Sbtrkt feat. Sampha - Never never
8. CHVRCHES - Lies
9. Charli XCX - You-Ha ha ha
10. Tove Lo - Not on drugs

D
1. Real Estate - April's song
2. The War On Drugs - Red eyes
3. Moto boy - Too young to know
4. Michael Jackson - A place with no name
5. Ang Low - Voodoo woman
6. St. Lucia - All eyes on you
7. NONONO - Hungry eyes
8. Kiesza - Hideaway
9. Young Galaxy - Pretty boy
10. Frida Sundemo - Drawn to you

Trevlig resa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar