torsdag 24 juli 2014

Sommarsmälta

Hej vad usla vi alla har varit på att fixa listor i år.
Men jag har kopplat in min kassettenhet till stereon.
Så i teorin kan "blandbanden bli riktiga"

Vi behöver en blandning till sommaren.
Till way out west.
Till havet.
Till flyttfesten.

Det blev ungefär 60+ låtar och jag antar att Tör inte uppskattar ett så stort regelbrott.
Så jag satsade på guldkornen ikväll.
Sånt där som är värt att dansa till när du fyller flyttlådor med minnen från livets senaste fem år.

Fan vi har skrivit här i fem år!
Anton hoppade på tåget lite senare.
Vill någon annan lägga till lite här.
Fyra personer är tydligen för få!
(Får jag radera hälften av all gammal skit?)

Jag behöver arbeta mer med mina bisatser.
Det var en huvudsats.
BIFF-regeln gäller.

Sommarsmältan

A
1, Eva Eastwood & The Major Keys – Allting Om Kjell
2. Dressy Bessy – If You Should Try To Kiss Her
3. Meghan Trainor – All About That Bass
4. Ambulance LTD – Anecdote
5. Britt-Inger Dreilick – Kärlek, Nål Och Tråd (Needle And Thread)
6. Hefner – The Hymn For The Cigarettes
7. The Lucksmiths – Smokers in Love
8. Loney Dear – Airport Surroundings
9. Östen Warnerbring – Femton minuter från Eslöv
10. Panda Da Panda – Idi med Isak
11. Paul Simon – 50 Ways to Leave Your Lover
12. The Bear Quartet – What's Your Virtune?
13. Trubbel – Snestegsvalsen
14. The Jam – Town Called Malice

B
1. Judy Garland – The Trolly Song
2. Best Coast – The Only Place
3. Saturday Looks Good To Me – Alcohol
4. Kate Nash – 3AM
5. The Crystals – Then He Kissed Me
6. Lilla Lovis – Det Kan Jag Ta I Hand På
7. Ida Maria – Accidental Happiness
8. Belle & Sebastian – Wrong Love - Radio Session
9. The Like – Walk Of Shame
10. Dapony Bros – Vad Dåligt Vi Mår
11. Edson – Sunday, lovely Sunday
12. Hefner – The Day That Thatcher Dies
13. Den Store Ledaren – Dansa Fredrik Reinfeldt
14. Mattias Alkberg – Nöff nöff

Just fan... Den här fans inte på Spotify

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar