onsdag 27 augusti 2014

En läxa!

Anton gav mig en uppgift:

"Hej Karin,

Jag har en uppgift till dig. Vänligen lyssna dig igenom följande blandband (se bifogad spotifylänk). Välj en låt för varje låt och redovisa det resulterande blandbandet i bloggen. Kanske en virveltrumma väcker ett minne eller en basgång får synapserna att spritta till. Associera fritt!

Uppgiften ska vara inlämnad senast på fredag."


En läxa.
Jag älskar läxor.
Och jag skickar vidare instruktionen till Tobbe!
(alla låtar som dök upp i min hjärna fanns inte på spotify)

A:
1. Aloe Blacc – I Need A Dollar
2. Louis Armstrong – Summertime
3. Múm – Green Green Grass Of Tunnel
4.
5. Burt 5. Bacharach & Elvis Costello – I'll Never Fall In Love Again
6. Hurula – Stockholm brinner
7.
8. Jacques Dutronc – L'Opportuniste
9. Neutral Milk Hotel – Oh Comely
10. Laakso – This Spring


1. Wendy McNeill – As Me No Questions
2. Ludwig Bell – Jag är en idiot
3. Marcy Playground – Saint Joe On The School Bus
4. Weezer – Undone -- The Sweater Song
5. The Jam – Town Called Malice
6.

7. The Clash – Rock the Casbah
8. Miss Universum – Fertilize
9. The Shangri-Las – Leader Of The Pack
10. Mariah Carey – We Belong Together

Tobbe. Du får till lördag på dig!

LÄNKEN

1 kommentar:

  1. Karin! Högsta betyg på läxan. Hade med mig ditt blandband när jag gick ut med vovven i morse.

    SvaraRadera