onsdag 15 oktober 2014

Ett blandband utan Guds like.

Detta var inte igår, får till och med använda Blandbandkollegan Headons användare för jag kommer inte ens ihåg min egen.

Jag är dålig på att ta fram blandband med en röd tråd och det lyckades jag inte med denna gång heller. Här kommer helt sonika ett blandband med det jag lyssnar på just nu. En salig blandning av låtar som "fastnat" hos mig. Sådant jag lyssnar på om och om igen på mina eviga höstpromenader. Jag presenterar.

November 2014. Lyssna här:

Sida A
1: Daniel Norgren – Whatever Turns You On
2: Karen Dalton – Something On Your Mind
3: Ben Howard – I Forget Where We Were
4: Nathaniel Rateliff – Still Trying
5: Jakob Dylan – Something Good This Way Comes
6: Daniel Norgren – Putting My Tomorrows Behind
7: Ellen Harper – Learn It All Again Tomorrow
8: Ray LaMontagne And The Pariah Dogs – New York City's Killing Me
9: Gillian Welch and David Rawlings – Look at Miss Ohio
10: Amason – Went to War

Sida B
1: Oscar Isaac – Fare Thee Well (Dink's Song)
2: Rufus Wainwright – Chelsea Hotel No. 2
3: Marianne Faithfull – Why did we have to part
4: Jolie Holland – Waiting For The Sun
5: Chatham County Line – Love I Found
6: M. Ward – Vincent O’Brien
7: Pete Seeger – Ghost Of Tom Joad
8: Mason Jennings – Patti and Robert
9: The Handsome Family – Far From Any Road
10: Ben Harper – A House Is A Home

Lev och må fina människor.

Peace.
/Sofia Öquist



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar