torsdag 18 september 2014

Bomullsdrömmar i motljus.


En får ju presationsångest liksom. När en ska musikbloggspremiära (eller ja, en gång tidigare bloggade jag här... men den räknar jag inte). Givet tog jag uppdraget på allra största allvar och inte bara satte ihop vilket blandband som helst, utan gjorde blandandet till en historia. En alldeles personlig historia om sommaren 2014. En av mitt livs innehållsrika. Upp och ner, hit och dit. Alldeles underbart men också en hel del tårar (välgörande för all del).

Så det här är min historia om sommaren 2014. Puss!

BOMULLSDRÖMMAR I MOTLJUS

A
  1. Stop talking – Asha Ali
  2. Come in – The Notwist
  3. Girls (Dante remix) – Beatrice Eli
  4. Yes boss – Hess Is More
  5. What I might do – Ben Pearce
  6. Pretty boy – Young Galaxy
  7. Antiphon – Midlake
  8. Destiny feat. Pional – John Talabot, Pional
  9. Keep the lights on – Wave Machines
  10. Hit the Waves – The Mary Onettes
  11. Is This How You Feel? – The preatures
  12. Youme & Meyou – Einstürzende Neubauten
  13. I want the world to stop – Belle & Sebastian
  14. Gasoline – Alpine

B
  1. Berlin RY X
  2. Diamonds – The boxer rebellion
  3. Bleeed bleed bleed – thieves Like us
  4. Let´s not pretend – Lilly Wood and the Prick
  5. Strange Warnings – Rose Elinor Dougall
  6. Let Me Down Gently – La Roux
  7. Strong – London Grammar
  8. Get better John – Mux Mool
  9. Undertow – Warpaint
  10. Take Me To Church – Hozier
  11. Kisses – Kisses
  12. Wings – HAERTS
  13. Truth – Alexander
  14. Strange Balloons Mount Towards Infinity – Bye Horus

/Anna Bro

1 kommentar: